Verslag

Abcoude H1 – Hoorn H1 1-3

Nieuws afbeelding 23 maart 2018

Een week na de overtuigende uitzege op Kraaien H1 mocht Abcoude H1 deze zondag in het eerste thuisduel van 2018 aantreden tegen Hoorn H1. Een ijskoude oosterwind maakte de middag niet aangenaam, dus het publiek hoopte verwarmd te worden door de vertoonde hockeykunsten.

Onze mannen, in de jacht op promotie, begonnen furieus aan de wedstrijd. Hoorn stond onder stevige druk en Abcoude probeerde zijn overmacht uit te drukken in de score. Na een goede actie van Domenico Maktouf werd de eerste strafcorner verdiend. De Hoornse keeper wist de eerste inzet te keren, maar op de tweede inzet van Bart Vonk was hij kansloos: 1-0 voor Abcoude. Onze helden probeerden vervolgens door te drukken en de 2-0 op het bord te zetten. Echter bleef Hoorn overeind en kabbelde de wedstrijd richting de rust zonder dat enige enerverende momenten zich voordeden. Een kwartier voor rust begon Hoorn de druk op Abcoude op te voeren. De Abcoudenaren, klaarblijkelijk lichtelijk onder de indruk van de kou, lieten zich ver terug drukken. Kort voor de rust kreeg Hoorn zijn eerste kans van de wedstrijd, een afgevallen bal werd opgepikt door een Hoornse speler in de Abcoudse cirkel en zonder enige twijfel schoot hij de bal hard achter Hans Teunisse. Waarbij beide teams gingen rusten met een stand van 1-1.

De mannen van Abcoude hadden er alle vertrouwen in dat de wedstrijd tot een goed einde zou komen. Maar de eerste tien minuten na rust waren voor Abcouds opzicht dramatisch. De Hoornse druk bleef hoog op het Abcoudse doel. De eerste aanvallen konden nog afgeslagen worden, maar na 5 minuten vond Hoorn toch de doorgang. Na een goede actie over rechts werd een Hoornse spits bij de tweede paal volledig vrij aangespeeld en zonder problemen schoof hij de bal achter Hans Teunisse. Vervolgens bleef Hoorn doordrukken en Hoorn werd daarbij in het zadel geholpen door het arbitrale duo. Het arbitrale duo gaf een ‘discutabele’ strafbal. De bal werd op de stip gelegd voor een vermeende shoot van een Abcoudse verdediger op de doellijn, echter had de Abcoudse verdediger geen enkele overtreding begaan bij zijn ingreep. De Hoornse spits maakte geen fout vanaf de stip en schoot de 1-3 binnen. Vervolgens moest Abcoude alles geven om terug te komen in de wedstrijd. Luttele minuten na de 1-3 leek Abcoude de aansluitingstreffer te maken dankzij Domenico Maktouf, na een goede actie van Phil de Wit. De inzet van Domenico Maktouf werd echter onreglementair gestopt op de doellijn door een van de Hoornse verdedigers. Echter was het geluk wederom aan Hoornse zijde en zag de desbetreffende scheidsrechter geen overtreding in de ingreep van de Hoornse verdediger. Abcoude bleef aanvallen en versierde nog vier strafcorners, echter vielen deze niet binnen mede dankzij solide keeperswerk van de Hoornse doelman; Eindstand 1-3 voor Hoorn en daarmee de eerste verliespot voor onze Abcoude Heren 1 in de competitie.

Volgende week mogen onze mannen zich weer herpakken tegen Weesp H1, een geduchte en zware tegenstander waarbij vorig jaar 1-3 werd verloren. Dit jaar willen de mannen zich revancheren op Weesp en op de matige vertoning van deze zondag. De week daarna is het Paasreces en zullen onze mannen mogen genieten van een weekendje vrij. Wij willen de fanatieke aanhang van vandaag bedanken voor de support ondanks de barre omstandigheden. Wij hopen jullie weer allemaal te zien op 8 april te Abcoude voor de kraker in de competitie: Abcoude H1 – FIT H1!