VERSLAG SOEST H1 - ABCOUDE H1 0-12

Nieuws afbeelding 20 november 2017

Na het teleurstellende gelijkspel afgelopen zondag, mochten onze helden in Soest aantreden tegen de nummer 11 van de ranglijst. Soest is een lastig in te schatten tegenstander. Grote nederlagen worden afgewisseld met goede resultaten. Tevens moesten onze mannen vandaag Phil de Wit en Pim Bloemendal missen, echter konden de heren wel de terugkomst van aanvoerder Alon Guggenheim vieren. De mannen hoopten op een mooie herfstachtige zondagmiddag.

Het idee was om meteen vanaf minuut één onze Abcoudse stempel op de wedstrijd te drukken. Dit slaagde zeer goed. Binnen drie minuten werden twee goede strafcorners verdiend. Deze werden beide benut door Jesse van der Harst. De volgende twintig minuten waren zeer slordig van Abcoudse kant, de druk naar voren miste en Soest leek wat tot leven te komen. De Abcoudse defensie moest drie strafcorners en enkele kansen trotseren, dit deden zij met vlag en wimpel, mede dankzij een geweldige stijl redding van Ole Zumpolle. Na deze zwakke twintig minuten begon de Abcoudse show, geopend door een mooi opgebouwd doelpunt, binnengetikt door Robin Viëtor. Onze mannen wisten zelfs nog voor de rust uit te lopen tot een 0-5 voorsprong, dankzij doelpunten van Jesse van der Harst en het eerste officiële doelpunt van Rostom Maktouf.

Na de thee wilden onze heren nog even flink werken aan het doelsaldo. Abcoude slaagde daar zeer goed in. De gehele tweede helft was het eenrichtingsverkeer naar het doel van Soest toe en Soest kon niet met de bal van de eigen helft afkomen. De tweede helft resulteerde in zeven Abcoudse doelpunten: Driemaal Bart Vonk, Jesse van der Harst, Robin Viëtor, Rostom Maktouf en Thom Brinkhof met een magnifieke sleep, wisten in de tweede helft het net te vinden.

Volgende week proberen de Abcoudse mannen door te bouwen op deze slachting van Soest. De mannen mogen volgende week in de laatste wedstrijd voor de winterstop thuis aantreden tegen Muiderberg H1. Wij hopen dat jullie voor de laatste keer in het kalenderjaar 2017 onze mannen zondag om 14:45 naar de overwinning schreeuwen. Tot zondag!