VERSLAG ABCOUDE H1 - CASTRICUM H1

Nieuws afbeelding 14 november 2017

Na de nederlaag op vrijdag in de beker tegen Westerpark moesten onze mannen vorige zondag aan de bak tegen Castricum. Dit is een echte zes punten wedstrijd. Abcoude voert de ranglijst aan en Castricum staat derde met maar één punt achterstand op onze helden. Met een overwinning vandaag doet Abcoude belangrijke zaken voor de stand in de competitie.

Abcoude ging furieus van start. Onze mannen zochten opportunistisch de aanval op en de druk was hoog op de verdediging van Castricum. Het eerste kwartier leidde dit niet tot enorme kansen en Castricum kon nauwelijks onder de Abcoudse druk uitkomen. Na dit kwartier veegde Abcoude de brilstand van het bord. Thom Brinkhof wist een geweldige backhand binnen te slaan vanuit een lastige hoek: 1-0. Abcoude probeerde door te pakken en de voorsprong te vergroten. Echter sloeg Castricum tegen het spelbeeld in terug. Een snel genomen vrije slag belandde bij de Castricumse spits, die kort wegdraaide bij zijn Abcoudse verdediger en de bal met de backhand in de kruising sloeg achter de kansloze Max van der Weg. Onze helden waren hiervan niet van slag en probeerde met man en macht weer op voorsprong te komen. Robin Viëtor kon een goede pass van Rostom Maktouf niet afmaken en enkele strafcorners werden over het hoofd gezien door het arbitrale duo. Echter brak kort voor de rust Bart Vonk door aan de linkerkant, hij omspeelde de keeper en schoot de bal tegen de verdediger voor het doel aan. Terwijl het gehele publiek dacht aan een strafbal, ging Phil de Wit sterk door en schoot zijn forehand netjes het netje in: 2-1.

In de tweede helft was Abcoude van plan hetzelfde te doen. Dit slaagde ook aardig. De Abcoudse druk was hoog en vele kansen werden gecreëerd. Echter wilde de bal maar niet in het Castricumse doel vallen en als men zelf de bal het doel niet in krijgt, dan krijgt men de spreekwoordelijke deksel op de neus en niets was vandaag minder waar. Halverwege de tweede helft liep een Castricums spits zich goed vrij. Hij kreeg de bal en kapte Remi Post uit en schoot zijn backhand keihard de rechterkruising in: 2-2. Abcoude probeerde van alles om aan de gelijke stand te ontkomen. Er werden acht strafcorners behaald, enkele ballen werden bij de tweede paal gemist en het spel bevond zich grote delen van de tijd in het Castricumse 23-metergebied. Abcoude kon echter zijn overwicht niet uitdrukken in de score, dus bleef de eindstand steken op 2-2. Een uitslag waar beide teams weinig mee opschieten.

Dit was de een na laatste thuiswedstrijd van onze helden in de eerste seizoenshelft. Aankomende week moeten onze mannen uit naar het laag geklasseerde Soest en over twee weken spelen onze helden thuis tegen Muiderberg H1. Wij hopen jullie allemaal weer te mogen ontvangen op 26 november om 14:45 te Abcoude.