Verslag

WOERDEN H1 – ABCOUDE H1 2-6

Nieuws afbeelding 7 november 2017

Na een onfortuinlijke trainingsweek moest Abcoude aantreden in het pittoreske Woerden. De nummers 2 en 6 van de competitie troffen elkaar in een belangrijke pot. Woerden is een veel scorende ploeg met een zwakkere defensie: een lastige pot voor onze helden uit Abcoude. Daarnaast moesten de mannen het stellen zonder Domenico Maktouf, die vanwege opgerekte enkelbanden enkele weken naast de kant staat. Echter werd zijn broertje, Rostom Maktouf, als vervanger meegenomen.

Vanaf het begin van de wedstrijd legde Woerden een hoge druk op de Abcoudse defensie. Dit bracht enkele lastige momenten met zich mee voor onze mannen, echter wisten de mannen uit Woerden hier geen gebruik van te maken. Een mooie bijkomstigheid is dat de Abcoudse spitsen de sleutel hadden gevonden van de Woerdse defensie. Vanuit een snel genomen vrije slag kon stand-in aanvoerder Sander Post de cirkel binnen komen over de rechterkant. Hij legde de bal netjes terug op Jesse van der Harst, die deze kans niet verkwanselde: 0-1. Woerden bleef druk op de Abcoudse defensie leggen, deze bleef echter fier overeind staan. Aan de andere kant gaf Abcoude een lesje in effectiviteit. Kansrijke posities werden omgezet in kansen en soms ook in doelpunten. Na een snelle tegenaanval belandde de bal via de keeper op de forehand van Robin Viëtor, die deze kans netjes benutte: 0-2. Daarnaast wist Thom Brinkhof de 0-3 te scoren vanuit een rebound uit een strafcorner. Een mooie ruststand, een 3-0 voorsprong voor onze Abcoudse mannen.

In de tweede helft had Woerden wat geleerd van de effectiviteit van de Abcoudse helden. Vijf à tien minuten in de tweede helft scoorden zij de aansluitingstreffer, de 1-3, na een individuele Abcoudse fout. Abcoude was wakker geworden en binnen twee minuten stond de 1-4 op het scorebord. Er werd een lange bal gespeeld op Rostom Maktouf. Hij stuurde zijn ploeggenoot weg, die de bal breed legde op Jesse van der Harst, die de bal via de keeper in de touwen sloeg. Woerden liet het daarbij niet zitten. Na een ingeleverde pass aan de linkerflank, kwamen zij de cirkel in en wisten zij in de kluts de sterk keepende Ole Zumpolle te passeren, 2-4. Abcoude bleef echter de wedstrijd controleren. Bart Vonk vond een voorsprong van drie doelpunten fijner spelen. Dus besloot hij halverwege de tweede helft, over de linkerflank wat Woerdse verdedigers te kijk te zetten. Hij ging de cirkel in, passeerde vervolgens twee man en schoof de bal tussen de benen van de Woerdse keeper door: 2-5. Het slotakkoord was voor de Abcoudse verdedigende maarschalk: Remi Post onderschepte de bal op de middenlijn, speelde een één-twee met de Abcoudse spits en vond zichzelf in een voor hem onbekende positie: 1 tegen 1 op de Woerdse keeper. De Abcoudse bank veerde op in afwachting van de welbekende ‘Remi push’, echter behield Remi Post het overzicht en gaf de bal onzelfzuchtig af op Pim Bloemendal, die de 2-6 als eindstand op het bord zette.

Een goede overwinning van onze Abcoudse mannen, die hiermee op doelsaldo de leiding nemen op de ranglijst. Aankomende week is een belangrijke week voor Abcoude H1. Op vrijdagavond 10 november 20:30 hopen wij jullie allemaal te zien in de bekerwedstrijd tegen tweedeklasser Westerpark H1. Daarnaast volgt op de zondag 12 november de belangrijke clash tussen de nummers 1 en 3 op de ranglijst: Abcoude H1 thuis te Abcoude tegen Castricum H1 om 14:45, ook hier hebben wij al jullie support nodig. Wij hopen jullie allemaal volgende week massaal langs de lijn te zien.