Evenementen

BEKERSPEKTAKEL IN RONDE 3 VAN DE SILVER CUP HVA H1- NAARDEN H1

Nieuws afbeelding 8 maart 2017

Afgelopen vrijdagavond stond er een heuse bekerkraker op het programma voor de heren van Abcoude 1. Om even het geheugen op te frissen: Heren 1 had zich in het vroege najaar door de poulefase heen geworsteld op Saxenburg, door FIT, Castricum en Saxenburg in een vierluik achter zich te laten. Vervolgens werd op een zeer koude avond in november afgerekend met de heren van Haarlem. Grote held van deze avond werd keeper Hans die in de shoot-outs liet zien dat hij over stalen zenuwen beschikt.

Bij de loting rolde voor Abcoude Naarden uit de koker. Naarden is actief in de eerste klasse, waar onze eigen heren acteren in de derde klasse. Een zware kluif stond het eerste dus te wachten.

Na een fanatieke voorbereiding, met als hoogtepunt de teamtrip naar Marbella, waren de heren tot op het bot gemotiveerd om het publiek te trakteren op een mooie wedstrijd.

De wedstrijd begon pittig voor H1. Binnen enkele minuten had Naarden de eerste strafcorner versierd. Deze strafcorner werd kiezelhard tegen de borst van de onfortuinlijke lijnstopper Remi gepusht. Strafbal!

Keeper Hans stond vol zelfvertrouwen op zijn lijn en wachtte op de fluit. Een totale misser van de aanvoerder van Naarden zorgde voor een slap rollertje wat makkelijk te keren was. Deze eerste waarschuwing was overleefd, maar Naarden liet het er niet bij zitten. De rust werd bereikt met een achterstand van 3-0. Ondanks prima spel van Abcoude leek de achterstand onoverbrugbaar. Naarden had de mannen een lesje in efficiƫntie gegeven. Met niet eens zo veel meer kansen hadden zij immers drie keer het net gevonden, waar Abcoude een aantal goede kansen niet hadden weten te benutten.

In de rust werd door de mannen een goede analyse gemaakt van de breekpunten van de eerste helft. Met hernieuwde moed stapten de mannen het veld op voor de tweede helft. Een onfortuinlijk weggegeven strafcorner kon door lijnstopper Lucas niet worden gekeerd: 4-0.

Vanaf dat moment besloot Abcoude dat het genoeg was geweest en dat de aanhang meer verdiende. Met fraaie combinaties en individuele klasse wist de ploeg vele kansen te creƫren. Bij tijd en wijlen werden de verdedigers van Naarden horendol van het gedraai en gedol van Jesse. Ook turbomannen Phil en Niels denderden met regelmaat op hoge snelheid langs hun verdedigers. Dit resulteerde in twee fraaie goals van Thom en Phil. Met 4-2 was de tussenstand in ieder geval een stuk draaglijker. Helaas pakte Abcoude een gele kaart na een wat opzichtige overtreding in de eigen 23-meter. Met tien man was het gedurende 5 minuten flink tegenhouden. Helaas kon Abcoude ook na het uitzitten van de tijdstraf het momentum niet meer terugpakken en moest het nog 3 goals incasseren, waarmee de eindstand op 7-2 werd bepaald. Na de wedstrijd werd er met de fanatieke aanhang nog een lekker glaasje gedronken, waarbij Lucas en Robin in de buidel moesten tasten vanwege de gekregen gele kaarten. Helaas was dit het einde van het bekertoernooi voor Abcoude H1.

Wij willen iedereen van harte bedanken voor de support van afgelopen vrijdag. Zonder de steun van het publiek hadden wij niet dezelfde vechtlust kunnen produceren. Helaas is het resultaat niet geworden wat we hadden gehoopt, maar in de zondag competitie gaan wij keihard knokken. Hopelijk zien we jullie ook daar langs de lijn!

H1