UITPLANNER VOOR ABCOUDE

Nieuws afbeelding 19 april 2016

Velen van jullie hebben inmiddels gehoord van de nieuwe Uitplanner Abcoude Baambrugge: een compleet overzicht van en informatie over alle cursussen, lezingen, activiteiten en evenementen voor jong en oud. Theater, sport, muziek, computerles, dans, fotografie etc. etc. Zo krijgt jullie aanbod de aandacht die het verdient!

Graag zetten we nadere informatie over de Uitplannerop een rij:

Wie zijn we? Stichting Kunst & Cultuur Abcoude / Baambrugge werd in 2012 opgericht door Marjolein Macrander, Linda van Nimwegen, Ellen Meijer en Astrid de Graaf. De stichting bracht jaarlijks de Kunst-& Cultuurkrant uit, organiseerde de uitmarkt en is daarnaast betrokken bij een aantal culturele evenementen in Abcoude. Momenteel zijn zij een samenwerking gestart met Jikke Beek uit Abcoude. Zij is jarenlang achter de schermen werkzaam geweest voor (theater-) festivals en -gezelschappen.

Zij delen de visie dat het verbinden van mensen, initiatieven door (cultureel) ondernemers en andere organisaties, prachtige projecten op kan leveren. Zowel binnen de kunst- en cultuursector als daarbuiten en daartussen. De Uitplanner is één van hun projecten en zal de kunst- en cultuurkrant vervangen.

Hoe ziet de Uitplannereruit? De vorm wordt een mooie kalender met ringband. Met ongeveer 40 pagina's, 20 bladen. Mooi papier. Alle maanden zijn verdeeld over twee pagina's: één met de kalendermaand, hierbij voldoende ruimte om een gezinsplanning aan toe te voegen. En één met informatie over de betreffende maand, hierbij staat ook een verwijzing naar de pagina's voorin, waar alle cursussen staan vermeld. Iedere pagina heeft haar eigen ontwerp. We hebben gekozen voor deze vorm, omdat we een gebruiksvoorwerp wilden creĆ«ren. Een mooie kalender, die iedereen wil bewaren. De kosten van zo'n product zijn dan ook hoger dan een programmakrant. De Uitplanner wordt huis- aan huis verspreid én als cadeau overhandigt aan bezoekers van buiten. Bovendien wordt er een website met up to date informatie aan gekoppeld. Zie hieronder een voorbeeld van hoe een maand op de Uitplanner eruit zou kunnen zien.

Crowdfunding? Of de Uitplanner echt geproduceerd gaat worden, hangt af van het bedrag dat we bij elkaar krijgen. Crowdfunding, bijdragen van inwoners die feitelijk een mooie kalender kopen, is een onderdeel van dit bedrag. Ook benaderen wij lokale bedrijven en subsidienten. Hiermee kunnen wij de kosten voor jullie zo laag mogelijk houden, zodat ook echt iedereen mee kan doen! Wij zullen jullie begin mei een oproep sturen om jullie activiteiten aan te melden. De kalender loopt van september tot september, het zou mooi zijn als iedereen in mei voor een heel jaar activiteiten kan aanmelden. Een aantal van jullie heeft al via crowdfunding gestort als aanbieder, dat bedrag kunnen we uiteraard verrekenen.

Het zou fantastisch zijn als straks in ieder huis van Abcoude en Baambrugge de Uitplanner door de brievenbus valt. Belangrijk: stuur onderstaande link aan zoveel mogelijk vrienden en bekenden door te sturen of deel het bericht op facebook. Mocht de Uitplanner niet doorgaan krijgen mensen hun geld teruggestort.

Het liefst met een cc naar [email protected], zodat we een nieuwsbriefbestand kunnen opbouwen.

Mochten jullie vragen of opmerkingen hebben, dan horen wij dit graag.

Vriendelijke groet,

Jikke Beek