VERSLAG VAN DE WEEK: PLEZIERIG EN SPORTIEF HOCKEY BIJ HL

Nieuws afbeelding 12 mei 2015

HL is een sportief spelend team dat met veel plezier deelneemt aan de zondagcompetitie, zo lezen we in het verslag van de week hieronder. HL kan versterking gebruiken. Dus als je het leuk vindt om op zondagmiddag een fijn relaxed potje hockey te spelen en je bent 50 jaar of ouder dan ben je van harte welkom! Je kan je aanmelden bij Maarten van Hoorn of via de coördinator veteranen ([email protected]). (De bijgevoegde foto is overigens van vorig jaar.)

Het verslag van aanvoerder Maarten van Hoorn:

Bij HV Abcoude neemt het veteranenhockey met 2 dameselftallen en 3 herenelftallen een belangrijke plaats in op de competitiezondagen. Dames A, dames B, Heren A, Heren B, en … Heren L. De L staat voor de romeinse 50, oftewel hockey voor 50+. Abcoude HL is met spelers in de range van 49 tot 69 en met een gemiddelde leeftijd van 55 een relatief jong team in de L-competitie.

Wedstrijden
We spelen tegen ploegen die we al jaren kennen, meestal nog van de gewone veteranencompetitie (35+). Bijzonder aan ons team is dat de ploegen van andere clubs het leuk vinden om tegen ons te spelen. Dat komt omdat wij sportief en niet fysiek spelen, en ons in de derde helft ook met de tegenstander bezig houden. En laten we eerlijk zijn, het gaat op dit niveau vooral om een leuke wedstrijd, bij voorkeur wat later op de zondagmiddag. Als aanvoerder van het team vind ik het belangrijk dat iedereen regelmatig aan de bal is en er geen blessures ontstaan.

1e bal voor tegenstander
Standaard bij onze wedstrijden is dat je bij de start van de 1e en 2e helft de bal altijd naar de tegenstander toe speelt, dus niet zelf meteen de aanval in. Zo ook bij de wedstrijd op 10 mei tegen HL van WFHC Hoorn. Dat is ook zo’n ploeg die wij al jaren tegenkomen, en waarvan we de mannen kennen. Dit jaar spelen er in dat team echter 2 dames mee, overigens aanzienlijk jonger zijnde dan de rest van dat team. De mooie overwinning met 5-3 kwam door het benutten van scoringskansen, het enige zwakke punt van ons L-team.

Ruimte voor nieuwe leden
Bij HL valt het niet altijd mee om 11 man voor een wedstrijd op de been te krijgen. Met af en toe wat invalspelers konden we het tot nu toe steeds net redden. Het L-team moet volgend seizoen zeker aanvulling hebben, want door verhuizingen, leeftijd, tijdelijk vertrek naar andere teams en blessures is het aantal spelers onder de minimale grens gekomen.