VERSLAG VAN DE WEEK: MB3 SPEELT GOEDE WEDSTRIJD TEGEN MYRA

Nieuws afbeelding 28 april 2015

Zaterdag 25 april jl. Het beloofde een spannende wedstrijd te worden tussen de nummer 3, Myra MB4 en runner-up Abcoude MB3 op plaats 4. Abcoude is bezig met een goeie reeks wedstrijden en straalt dat uit in spel én spirit. Ondanks al het blessureleed waren er gelukkig 3 wissels, desondanks niet fijn dat o.a. Stephanie, als één van de 2 spitsen, in de lappenmand zit door een ingescheurde enkelband. Romee, de andere topscoorder moest het vandaag op dat vlak dus alleen doen. Gelukkig was Marieke weer fit en kon als aanvoerder goed werk verrichten in het veld.

Na een peptalk van coach Brain, hadden de speelsters er hoorbaar zin in, er werd volmondig 'Winnen, winnen, winnen' geroepen en dit beloofde veel goeds want de meiden van Myra hadden dezelfde leus, maar dan 2 keer, 'Winnen, winnen'.

Er werd voor een 4 -4-2 opstelling gekozen met Lieke, Isa, Roxanne en Joelle in de verdediging. Estella stond op keep en had een rustige eerste helft dankzij de stevige verdediging; er was voor Myra geen doorkomen aan!  De opbouw van achteruit was top, via mooi combinatiespel op het middenveld naar de aanvallers Tessa, Romee, Kyra en Lisha.  We hadden veel kansen.... maar het zat niet mee. Veel inzet door alle meiden en ook door Puck, die 'een snelle roadrunner' van miep, miep, Myra moest verdedigen. Ook de corners, die strak werden aangegeven door Lisha en Tessa gingen er net niet in, wat een pech!

Tegelijkertijd was het een gezellige boel in de dug-out, Gillian had een vriendin mee en was gezellig aan de klets. Gillian had zoveel energie dat Tessa vond dat het tijd werd dat Gillian zelfs in de dug-out gewisseld moest worden van plek :) ...Wel bijzonder een wissel voor de dug-out!

Na een boeiende 2e helft waarbij wij nog een bal op de paal zagen afketsen was het uiteindelijk Myra dat 15 minuten voor tijd het enige, en daarmee beslissende, doelpunt van de wedstrijd maakte. Al met al hebben we een goede pot gespeeld en daar mogen we trots op zijn!