HANS OOSTINDIE WORDT TECHNISCH MANAGER DEF

Nieuws afbeelding 23 april 2015

Hans Oostindie gaat per aankomend seizoen de rol vervullen van Technisch Manager DEF. Dit is een rol die er op dit moment niet is bij HV Abcoude.
Hans wordt verantwoordelijk voor het uitvoeren van het Jeugd Opleidingsplan. Hij zal zich richten op de kwaliteit van de trainingen van alle DEF jeugd.

Dit is zeer goed nieuws voor onze jonge jeugd. De kwaliteit van de hockeyopleiding stijgt hiermee enorm voor de tophockeyers en de breedtehockeyers. Het is niet meer afhankelijk van het toeval of een kind goede of minder goede training krijgt. Bovendien denken we dat door in te zetten op onze jongste jeugd, we een goed fundament leggen voor de toekomst. Niet alleen zal onze jeugd de komende jaren beter gaan hockeyen (betere techniek, betere tactiek), ze zullen zelf ook betere trainers zijn over een paar jaar. Het mes snijdt dus aan twee kanten.

Hiermee zal er veel veranderen voor kinderen en ouders, ten positieve! Ook de rol van de coördinatoren zal wat veranderen. Deze wordt minder operationeel en meer coördinerend. Zij blijven echter het (communicatie) scharnierpunt tussen (ouders van) jeugleden, trainers, coaches en teammanagers. Maar niet alles zal veranderen. Bij de trainingen blijven hulptrainers nodig zoals de laatste jaren; de exacte invulling van de rol zal wel veranderen. Wat er precies anders zal gaan in de toekomst hoort iedereen later, tegen het begin van het nieuwe seizoen.

Overigens is dit bericht ook goed nieuws voor de A-, B- en C-jeugd. Door het aantreden van Hans ontstaat er tijd, ruimte, kennis en expertise binnen de TC die ingezet zal worden om de trainingen van deze groepen te verbeteren. Ook hier snijdt het mes dus aan twee kanten.

Dit is een grote stap die de vereniging al een tijd wil nemen.  Het bestuur ziet uit naar de samenwerking met Hans.  We wensen hem alle succes toe!  Ook wensen we alle DEF kinderen veel plezier en succes.