VERSLAG VAN DE WEEK: HA WINT VAN MUIDERBERG

Nieuws afbeelding 14 april 2015

Gistermiddag stond de thuiswedstrijd tegen Muiderberg HA op het programma. Inzet was om onze vierde plek in de eerste klasse te verdedigen. Vanwege verhinderingen en blessures (dat heb je met een veteranenteam …) waren we maar met 12 spelers. Die 12 waren gelukkig wel fit. Muiderberg was ook ‘maar’ met 12, dus dat was geen nadeel voor ons.

Muiderberg speelt met behoorlijk wat druk naar voren waarbij er om de beurt een achterspeler mee naar voren opkomt. Daardoor scoren zij best veel, maar als de bal voortijdig wordt onderschept staat hun achterhoede met een man minder en krijgen ze ook behoorlijk wat doelpunten tegen. Wijzijn eigenlijk meer een counterploeg met een solide verdediging en snel in de omschakeling. Voorin hebben wij spitsen die met een individuele actievoor gevaar kunnen zorgen. Eigenlijk een ideaal speltype tegen een tegenstander als gistermiddag.

Wij hadden het gevoel een beter team te zijn en dat bleek ook zo. We waren de hele wedstrijd de bovenliggende partij. Doordat we slordig omsprongen met onze kansen duurde het wel lang voordat het eerste doelpunt viel. Het ene schot van Muiderberg vanuit een strafcorner werd keurig gekeerd door onze keeper. Het was onze topscoorder die uiteindelijk het verschil maakte in de eerste helft door vanaf links de cirkel van Muiderberg in te sprinten, twee verdedigers uit te spelen en met een tegendraads schot half hoog hun keeper kansloos achter te laten. Prima doelpunt! Voor rust had het makkelijk 2 of 3 tegen 0 kunnen zijn, maar een paar zeer doelrijpe kansen werd helaas niet verzilverd. Jammer, maar iets om in de tweede helft wel op te pakken.

In de rust bespraken we dat er iets meer rust in ons spel moest komen. De tweede helft was eigenlijk een kopie van de eerste waarbij wij echter iets minder fouten gingen maken. Muiderberg kon maar niet echt gevaarlijk worden, al kregen zij wel nog twee strafcorners. Wij daarentegen kregen nog flink wat kansen, maar die wisten we niet te verzilveren. Bleef het dan 1-0? Nee hoor, door een mooie pass van achteruit en een prima samenspel voorin wist onze voorhoede er na een minuut of 10 in de tweede helft 2-0 van te maken. Toen niet veel later een prachtig backhandschot ook het doel in vloog was de wedstrijd gespeeld. De overwinning was binnen!

Al met al een prima middag met prachtig weer en gezellige supporters! Kom een volgende keer allemaal naar onze thuiswedstrijden kijken, een garantie voor spektakel! Er gebeurt eigenlijk altijd wel iets …