EN NOG EEN VERSLAG VAN DE WEEK: COMPETITIE BEGINT GOED VOOR ZM8E3

Nieuws afbeelding 14 januari 2015

Veel enthousiasme voor het verslag van de week deze keer. De jongens ZJE2 waren eigenlijk een weekje te vroeg, maar dat geeft niet. Hebben we er nu twee, leuk toch? Geniet van het onderstaande verhaal van ZM8E3:

De kop is eraf, de eerste wedstrijden voor ZM8E3 zijn achter de rug.

Het eerste weekend meteen een zwaar programma, twee wedstrijden achter elkaar en maar één wissel. Minou heeft haar arm gebroken en Elise kan natuurlijk niet ontbreken op de 101e verjaardag van haar oma (gefeliciteerd). Marre voelt zich niet helemaal lekker, maar is er toch bij en begint met keepen.

Eerste wedstrijd tegen Terriërs. Het is allemaal nog een beetje wennen, maar iedereen weet wat er met "dobbelsteen" verdedigen en in "huis" aanvallen bedoeld wordt. Het is een spannende wedstrijd waarbij we steeds net voorliggen. Een paar minuten voor tijd maakt de tegenstander het gelijkmakende doelpunt. In de laatste minuut krijgen we echter nog een strafcorner. We kunnen winnen……. Helaas de strafcorner weten we niet te benutten: einduitslag 4-4.

Vijf minuten daarna gaan we meteen door met de volgende wedstrijd tegen Hurley. Nog snel even een keeperswissel en wat tips van de coach en we beginnen weer.
In de tweede wedstrijd golft het spel van voor naar achter en staan we na de eerste helft 2-1 voor. In de tweede helft begint Hurley echter steeds beter te spelen (of worden we gewoon wat moe) en krijgt de keep (Lieke) in de tweede wedstrijd zelfs een bal vast te zitten in haar schoen (strafcorner tegen). Langzaamaan weet Hurley de score naar 2-3 (voor Hurley) om te buigen. Oei. Gelukkig weten we in de laatste minuten nog de gelijkmaker te scoren uit een strafcorner. Dus weer een gelijkspel: 3-3 dit keer.

Wat een leuke wedstrijden, dit belooft veel hockeyplezier in de volgende wedstrijden.

Groetjes van ZM8E3