Keeperscommissie

JELLE VERTELT OVER DE LEUKE ZAAL-KEEPERSCLINIC VAN ZATERDAG 13 DECEMBER

Nieuws afbeelding 17 december 2014

Afgelopen zaterdag deden 12 keepers van onze club mee aan een speciaal voor hen georganiseerde keepersclinic in de zaal, georganiseerd door de Drijver Goalie Academy. Het was een leuke en gevarieerde groep deelnemers, bestaande uit jongens en meisjes vanaf de D categorie t/m H1!

De clinic was zeer geslaagd, zo vond ook Jelle Zeldenrijk, enthousiaste en getalenteerde keeper van de JD1:

"Onze keepersclinic in de zaal was heel leuk. Het was met veel keepers van Abcoude. We werden in groepjes verdeeld en toen deden we allemaal 3 soorten oefeningen. De eerste oefening was de bal wegwerken met de stick en daarna met de handschoen. De volgende oefening gooide een mevrouw tegen een schuine mini trampoline en dan kwam de bal van een kant en moest je hem goed wegwerken. De laatste oefening kreeg je eerst een bal in de korte hoek, daarna lag er een bal op de kopcirkel en moest je die met je stick weg slaan en toen kreeg je een bal in de lange hoek. Daarna deden we strafcorners, tijdens deze oefening moest je heel hard sprinten naar degene die hem op het goal speelt en een bloksliding doen of blijven staan. Zelf vond ik het heel gezellig, ik heb er ook veel van geleerd. Het was in een vliegtuig hangar, alleen er waren niet zoveel kleedkamers, dus sommige gingen zich omkleden in de VIP ruimte. Zelf vind ik veld iets leuker dan zaal maar allebei vind ik het heel leuk. Maar het verschil is vooral dat de zaal veel sneller gaat dan veldhockey."