Wedstrijdtafel

DWF MOET VOORTAAN DEZELFDE DAG NOG AFGEROND WORDEN!

Nieuws afbeelding 13 november 2014

De KNHB heeft in het bondsreglement (artikel B.10) opgenomen dat digitale wedstrijdformulieren op de dag van de wedstrijd dienen te worden afgerond. Er wordt geadviseerd om als captain/teambegeleider samen met de scheidsrechters het formulier direct na de wedstrijd af te ronden, bij wijze van spreken door samen met de mobiel van het veld af te lopen.

Er zullen boetes volgen als de formulieren niet op tijd zijn afgehandeld. Zoals alle boetes opgelegd door de KNHB zullen ook deze doorbelast worden aan de betreffende teams. Voor de helderheid: de teams zijn verantwoordelijk voor de correcte, tijdige en volledige afwikkeling van het DWF en dus ook voor de benodigde acties van de scheidsrechters!

De bond heeft deze regel ingevoerd vanuit het streven een eerlijke competitie naar tevredenheid van de leden en een snelle informatievoorziening te realiseren. Daarom wil de bond het percentage afgeronde digitale wedstrijdformulieren verhogen. De bond wil uitslagen en standen graag zo snel mogelijk publiceren.

Ter illustratie: afgelopen weekend waren er 6 wedstrijden van teams van onze vereniging waarvoor DWF niet op tijd was afgehandeld: MD4, JB1, MB2, JA2, MA2, MC1.