H1 ZET STIJGENDE LIJN VOORT EN PAKT EERSTE 3 PUNTEN!

Nieuws afbeelding 15 oktober 2014

Zoals menig supporter al heeft gezien dit seizoen is spelen tegen Abcoude Heren 1 geen recreatief zondagje waar de winst al binnen is voordat de 1e minuut is ingegaan. Waar er tegen Strawberries en Westerpark in de eerste 2 wedstrijden goed spel werd geleverd door HVA doch geen punten werden gepakt, maakte H1 tegen Fit 2 weken geleden voor het eerst aanspraak op tenminste een punt. Een week later thuis tegen de Kraaien kwam het weer een stap dichterbij met een gelijkspel (2-2). Die stijgende lijn zou Abcoude vandaag niks anders kunnen brengen dan winst; en dat gebeurde!

Abcoude begon meteen goed aan de wedstrijd: de opbouw vanuit achter zat goed in elkaar. Dit zorgde ervoor dat de aanvallers ook de diepte in konden gaan i.p.v. ballen ophalen. Al aardig snel zorgde dat voor het eerste doelpunt voor Abcoude. Hisalis scoorde snel daarna de 1-1. Abcoude hield het hoofd koel en even later werd de 2-1 gescoord. Helaas toch kwam er weer een knullig foutje, deze keer op het middenveld en 10 seconde later lag de bal er alweer in: 2-2.

Vlak voor rust gaf coach Rick van Domburg al aan dat hij echt geen zin had in een rustbespreking waarbij het 2-2 staat. Phil de Wit, de overigens goed spelende invaller, dacht daar het zelfde over. Na een prachtige actie van Alon Guggenheim op eigen helft en een prachtige steekpass van dezelfde persoon kwam Thijs Bloemendal 1 op 1 met de keeper. Thijs gaf een no-look pass op Phil die de bal er lekker in flatste.

Met een 3-2 de rust in was het duidelijk wat het doel was in de tweede helft; snel op slot gooien en Hisalis niet de hoop geven dat er nog wat te halen viel. En de 4-2 kwam er in de tweede helft door een mooie actie vanuit een strafcorner met Robert Dunki in de hoofdrol.

Daarna was het kijken wat er nog meer mogelijk was. Hisalis had niet veel meer in huis en Abcoude was steeds vaker in de cirkel van Hisalis. Dat leidde tot genoeg kansen maar toch kon het publiek nog maar 1x uit het dak gaan dankzij Thijs. Met een pass vanaf de achterlijn stond Thijs klaar om het laatste doelpunt van de wedstrijd temaken. Zo eindigde de wedstrijd in 5-2 en mocht Abcoude eindelijk aan het bier met 3 punten.

Uiteraard bedanken we iedereen die getuige was van onze eerste overwinning van dit seizoen: al waren we het enige team dat die middag speelde, het mooie terras was goed gevuld met toeschouwers. Volgende week geen wedstrijd voor H1 maar het team zal toch aantreden om Dames 1 naar de overwinning schreeuwen in en tegen Loenen. Al is Dames 1 een compleet nieuw team, ze gaan zondag voor de winst in de poule!

Heren 1