Wedstrijdverslag 23 september: DA - Myra DA

Nieuws afbeelding 30 september 2018

Nadat we een wake-up call hebben gehad van Schaerweijde tijdens de eerste competitiewedstrijd (de bal lag binnen twee minuten bij ons in de goal; not nice), hebben we Amersfoort verslagen in de tweede wedstrijd. Zij zetten ons behoorlijk onder druk, maar wij konden goede kansen creëren en verdedigend controle houden. Daarmee kwamen we in de voor ons zo bekende middenmoot en toen werd jullie verslaggever ook eindelijk wakker.

Myra DA was de derde tegenstander; twee seizoenen geleden gedegradeerd uit de hoofdklasse en de vorige club van onze keep. Enige voorkennis was dus aanwezig, maar ook een aantal nieuwe gezichten.

We kwamen wederom eerst op een achterstand, ditmaal door een corner. Myra probeerde een voor ons bekende tip, maar deze ging niet volgens plan. De bal rolde door tot vlak voor de goal en helaas stond daar een speelster die over onze keep de bal in de touwen pushte. Oké, nu is het aan ons!

Onze eerste goal kwam van Eline, die door een goed opgebouwde aanval met een aantal zuivere, korte passes vanuit de hoek op kopcirkel scoorde. De klap was raak, mede doordat de keeper van Myra wat ver uit haar goal was. Fijn, de achterstand was rechtgetrokken voor de rust.

In de tweede helft openden wij de score met wederom een slag cross vanuit de zijkant van de cirkel met een keeper die een paar meter uit het doel was. Goed werk Claire! Helaas belandde een paar minuten later de bal bij ons in de goal via een lullig stuiterballetje waarop Karina miste. Een balende keep en &E%#$@@; 2-2 op het scorebord.

Nu werd het toch nog spannend en het spel wat ruwer. Wij wilden natuurlijk wel die drie punten alsnog in Abcoude houden, maar Myra was (letterlijk en figuurlijk!) behoorlijk aan het drukken op de verdediging. De frustratie liep daarbij ook op, waarbij wij als Abcoude elkaar positief hebben proberen te sturen. Gelukkig had Karina zich herpakt na de lullige 2-2 en kon ze er nog een paar mooie ballen uit houden die vervolgens fijn weggewerkt werden door de verdediging.

Het verlossende doelpunt kwam gelukkig…Eline was werkelijk overal op het veld te vinden en al was dit ook ingegeven door enige frustratie, het zette ons wel op scherp en zweepte de boel een beetje op. duidelijk niet van plan zich bij die 2-2 neer te leggen. Vanuit een prachtige corner ging de bal hoog de touwen in! We hebben nog een aantal minuten de voorsprong vast moeten houden onder druk, maar toen was het fijne fluitsignaal daar!

Volgende tegenstander: Loenen DA. Een ploeg die ons uitdaagt, maar waar we zeker goede kansen hebben op een overwinning!

Tot gauw!

De Dames van A