VAN DE VOORZITTER: OVER HET AFGELOPEN WEEKEND, VRIJWILLIGERS EN FEEST

Nieuws afbeelding 23 maart 2015

Beste HVA’ers,
Afgelopen weekend waren we getuige van een toenemende temperatuur en zonneschijn. Ook op de velden werd er naar een apotheose toegewerkt wat resulteerde in een klinkende overwinning van Heren A welke het weekend mocht afsluiten.

Ik wil beginnen er op te wijzen dat we te allen tijde voorzichtig moeten zijn en ons beseffen dat hockey gevaarlijk kan zijn. Afgelopen zondag werd een jeugdlid op het miniveldje geraakt door een bal op het hoofd, ziekenwagen en nacht in het ziekenhuis waren het gevolg. Het ziet er naar uit dat alles goed afloopt maar het geeft aan dat je echt voorzichtig moet zijn als je onbeschermd aan het hockeyen bent. Als je op het veld of miniveldje speelt doe in ieder geval de bescherming aan die je normaal ook aan hebt. In aanvulling hierop is het goed te weten dat vanaf juni 2015 het dragen van een gebitsbeschermer door de KNHB verplicht wordt gesteld.

Op sportief gebied was er zaterdag en zondag weer veel te genieten. De Veteranen A teams hebben zich wel veilig gespeeld en gaan op voor een sterke middenmoot positie. Dat hadden we alleen maar kunnen dromen aan het begin van het seizoen. Dames 1 wist weer te winnen en het was leuk te zien dat de meisjes uit B1 nu al mee kunnen op dit niveau en ook echt iets toevoegen. Heren 1 speelde een goede wedstrijd maar moest helaas een gelijkspel incasseren tegen het hoger geklasseerde FIT. Voor beide teams gold iets meer kansen afmaken en een overwinning is gemakkelijker of een feit. Heren 1 zal de komende weken echt hard moeten knokken om aan het degradatie spook te ontsnappen. Ze hebben dus alle aanmoedigingen nodig, dus kom naar de thuiswedstrijden. Ik heb er vertrouwen in.

Update nieuwe velden:
We zijn zeer verheugd te melden dat we Derk Cool bereid hebben gevonden om ons bij te staan in de realisatie van het derde veld en de renovatie van veld 2. De expertise die Derk heeft opgedaan bij de aanleg van veld 1 is zeer belangrijk en zal bijdragen aan een soepel proces. We wensen Derk veel succes de komende maanden. Er zal ongetwijfeld op korte termijn een extra Ledenvergadering plaatsvinden waarin we de leden zullen consulteren over de nieuwe velden.

De nieuwe Sponsor commissie:
Ook zeer verheugend is de nieuwe sponsorcommissie. De afgelopen maanden is Jan Duijsens hard bezig geweest om deze commissie op stoom te krijgen. Met veel nieuw bloed en nieuw elan wordt er hard gewerkt aan een sponsorplan en ander sponsor activiteiten. Mocht u interesse hebben in het sponsoren van de HVA en bijdragen aan de verdere groei van de club dan kunt u natuurlijk contact met de sponsorcommissie opnemen.

Tenslotte als laatst mogelijke oproep zien we hopelijk vele van onze senioren en ouders van jeugdleden op de dansvloer aanstaande zaterdag voor een onvervalst Hockey Disco feest. Vanaf 9 uur bent u van harte welkom om de discopassen uit te oefenen.

We zien elkaar dit weekend.
Jeroen van Meerten